S-a întâmplat astăzi, la Mănești, vizita ministrului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și a Persoanelor Vârstnice – Rovana Plumb și a Ambasadorului Norvegiei în România – Excelența Sa, Tove Bruvik Westberg. Scopul vizitei a fost acela de a analiza rezultatele programului Fiecare Copil în Grădiniță, derulat la nivelul a 6 localități dâmbovițene, inclusiv Mănești. Lângă cele 2 doamne s-au aflat Leslie Hawke – cofondator al Asociației OvidiuRo, Adrian Țuțuianu – președintele CJD, Constantin Alexandru – primarul comunei Mănești, Leonardo Badea – senator, Ionuț Săvoiu – deputat, Sorin Ion – inspector școlar general al IȘJ Dâmbovița.
Anul acesta, 285 de copii din familii cu o situație financiară precară din 6 comunități dâmbovițene au fost susținuți să meargă la grădiniță prin programul Fiecare Copil în Grădiniță (FCG) implementat în parteneriat cu Consiliul Județean și cu Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița. Programul Fiecare Copil în Grădiniță este prezent în Dâmbovița încă din 2010 în localitățile Gura Șuții și Potlogi și a fost extins în acest an în alte patru comunități: Cojasca, I.L. Caragiale, Mănești și Moroeni. Astfel, numărul copiilor săraci din județ înscriși în program (și care au beneficiat de tichete sociale condiționate de prezență) a crescut de peste 3 ori, de la 80, în anii anteriori, la 285 în acest an școlar.
Rovana Plumb: „Apreciez şi susţin de mult timp efortul special al Asociaţiei OvidiuRo în beneficiul copiilor din familii sărace. Acum, mă bucur că avem posibilitatea să îl sprijinim să se extindă, ca să ajutăm împreună mai multe familii din România. Combaterea sărăciei şi a excluziunii sociale sunt proiecte vitale pentru noi. Proiectul Fiecare Copil în Grădiniţă, care şi-a arătat deja beneficiile, (…) este un model de succes pe care dorim să-l preluăm la nivel naţional, iar în acest sens am semnat în luna aprilie al acestui an un acord de parteneriat. Împreună putem face mult mai mult”
Excelența Sa Tove Bruvik Westberg: „A asigura accesul la educație al copiilor, în general, și al celor în situații de risc în particular, înseamnă a asigura un viitor mai bun pentru noi toți. De asemenea, investiția în accesul la educație echivalează cu a promova egalitatea de șanse. Există mai multe abordări în vederea creșterii accesului la educație, iar metodologia OvidiuRo este cu siguranță una dintre ele”.
Adrian Țuțuianu: „Mă bucur că suntem parteneri alături de Asociația OvidiuRo într-un proiect cu rezultate vizibile în ceea ce privește creșterea numărului de copii înscriși în grădiniță, copii care provin din familii cu o situație financiară precară. Consider că proiectul Fiecare Copil în Grădiniță este un demers firesc într-o societate modernă, care trebuie să asigure şanse egale pentru copiii defavorizaţi. Este nevoie să dăm o mână de ajutor, să creăm premisa egalității de șanse în rândul copiilor de vârstă preșcolară, oferindu-le posibilitatea de a-și dezvolta capacitățile intelectuale și de a se integra în societate”.
Extinderea înregistrată în anul școlar 2014-2015 în Dâmbovița a fost posibilă datorită implementării proiectului Fiecare Copil în Grădiniță în județele Brașov, Dâmbovița și Dolj, finanțat prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România, și implementat de OvidiuRo în parteneriat cu Consiliul Județean, Inspectoratul Școlar Județean și cu școlile și autoritățile locale din cele trei județe. Valoarea totală a finanțării SEE este de 244.131 de Euro, din care peste 50.000 de Euro sunt alocați celor 6 comunități din județul Dâmbovița.
Fiecare Copil în Grădiniță este implementat de OvidiuRo în 43 de comunități din 11 județe, iar de el beneficiază 2.400 de copii defavorizați. Programul stimulează părinții să-și aducă zilnic copiii la grădiniță oferindu-le tichete sociale în valoare de 50 de lei pe lună. Copiii se califică pentru program pe baza veniturilor familiei (sub 150 de lei pe lună pe membru de familie) și a condițiilor de trai precare. Pentru a primi tichetele, copiii trebuie să nu aibă nicio absență nemotivată, iar părinții trebuie să participe la o activitate lunară în grădiniță și să ajute profesorul la grupă, de cinci ori pe an.
Comentarii recente