Ține ecranele ocupate, așa că o băgăm și noi în seamă. E vorba de acciza la carburant, introdusă începând cu luna aprilie, pe marginea căreia Traian Băsescu și Victor Ponta și-au desfășurat un nou episod de amor.
Ca să fie treaba – treabă, premierul a plusat peste acuzațiile recitate de președinte cu o măsură pe care a discutat-o cu transportatorii: Guvernul va adopta în ședința de mâine un act normativ în baza căruia transportatorilor care au licență de transport și care prezintă factură legală de alimentare, le va fi returnată trimestrial o parte din acciză. Adică 4 cenți din 7 vor primi înapoi dacă-s corecți pe hârtie.
Deși un pas înainte, decizia nu i-a schimbat discursul lui Traian Băsescu (avem bănuiala că, și dacă scădea acciza cu 7 cenți, declarațiile de 18.30 erau identice).
Pe chestiune a intervenit și deputatul PSD Dâmbovița – Ionuț Săvoiu, care nu face economie de cuvinte nici când vine vorba de Băsescu și Opoziție:
Guvernul trebuie să găsească soluții să dezvolte accelerat programul de autostrăzi pentru a cataliza schimburile economice între România și celelalte state UE, să atragă activitatea economică din centrul Europei către Portul Constanța.
Aplicarea accizei de 7 eurocenți este o măsură necesară pentru reducerea deficitului structural la 1%, conform înțelegerilor cu UE și Fondul Monetar. Iar asta trebuie să se întâmple fără a afecta programele de autostrăzi și programele de dezvoltare locală. Și Traian Băsescu cunoaște bine subiectul, dar vrea să blocheze, așa cum a făcut dintotdeauna, orice inițiativă e însănătoșire economică și dezvoltare a României. În cazul președintelui și al corului de fluierători din Opoziție, vorbim de pură demagogie și, mai grav, de frica de rezultate macro-economice pozitive în dreptul Guvernului Ponta. Asta îi înnebunește pe ei.
A asigura mecanismul prin care transportatorii să poată recupera o parte din acciză vine să evite o eventuală reducere a vânzîrilor de combustibil în România, păstrând competitivitatea prețului la pompă față de celelalte țări din regiune și să recompenseze pe cei corecți, cu acte în regulă. Trebuie să avem grijă ca sistemul de decontare să funcționeze pe bază informatică, astfel încât să nu creeze un mediu propice supradecontării și birocratizării activității.
Onoare muncii!
De 25 de ani ne chinuim sa avem o autostrada pe un culoar european de transport – 4 sau 9. Si am inceput de la revolutie cu stangul. in loc sa incepem din vest pentru ca legaturile cu Europa ne interesau si pentru ca legatura Europei cu orientul ar fi trebuit sa ne intereseze am facut o autostrada sezoniera Bucuresti – Constanta, riscand in prezent ca autostrada Arad – Pitesti sa ramana o fata morgana cu atat mai mult daca domnul Dragne vrea sa mearga acasa la Alexandria pe autostrada. De ce nu se respecta planurile strategice de realizare a autostrazilor aprobate de parlament si todeauna intervine ceva care se dovedeste o prostie si o risipa de bani -Behtel sau Timisoara – Calafat