Deputatul Oana Vlăducă (PRO ROMÂNIA) îi adresează noului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, o nouă întrebare legată de menținerea transportului feroviar de călători pe ruta Târgoviște – Pietroșița. Se întâmplă acest demers la fix 3 luni de la ultima interpelare pe același subiect, adresată fostului ministru, Răzvan Cuc. Între timp, noul titular a îndreptat o situație similară – trenul pe ruta Oravița – Anina, amenințat cu desființarea. Pornind de la acest exemplu, deputatul Oana Vlăducă s-a adresat din nou ministrului:
Domnule ministru,
Vă interpelez pe un subiect care riscă să devină derizoriu prin repetiția demersurilor și dezinteresul ce rezultă din răspunsurile primite.
În urmă cu 3 luni, m-am adresat ministrului de resort de la momentul respectiv, dl Cuc, solicitându-i să intervină asupra deciziei Societății Naționale de Transport Feroviar Călători „CFR Călători” SA de a nu mai opera pe traseul Târgoviște – Pietroșița începând cu data de 15 decembrie 2019, când intră în vigoare Mersul de Tren 2019/2020.
Ca și în etapele trecute (atunci când s-a intenționat suspendarea trenurilor pe această secție), a fost invocat gradul redus de utilizare a transportului feroviar, respectiv pierderile financiare derivate.
Reiau aici, cu riscul asumat mai sus, al insistenței, argumentele numeroase care obligă la menținerea transportului feroviar pe această rută:
- Nevoia de mobilitate a locuitorilor din nordul județului Dâmbovița (naveta elevilor către școli și licee, naveta salariaților);
- La 15 martie 2018, a fost atestată zona Padina – Peștera ca stațiune turistică de interes național, ceea ce va determina, odată cu avansarea proiectului, un val nou de turiști către nordul județului;
- DN 71 Bâldana – Târgoviște – Pucioasa – Fieni – Sinaia este o investiție care, odată demarată, va devia mare parte din transportul de călători auto către cel feroviar, pe parcursul execuției lucrărilor;
- Stațiunea balneoclimaterică Pucioasa traversează o adevărată transformare – sunt în derulare cele mai ample proiecte de investiții în infrastructura de turism și nu numai din istoria stațiunii; finalizarea lor va determina o creștere accelerată a numărului de turiști în zona de nord, transportul feroviar fiindu-le la îndemână.
- Diminuarea pierderilor, obsesiv invocată, se poate realiza și printr-o mai bună și mai corectă gestionare a transportului din partea agenților de control.
Celor de mai sus se adaugă, dle ministru, încă un argument puternic, inspirat chiar de una dintre deciziile dvs recente: salvarea rutei Oravița – Anina, cu circuit zilnic. Traseul respectiv fusese condamnat ca și Târgoviște – Pietroșița, dar, după mai multe inițiative, ați îndreptat decizia, considerând că „această rută reprezintă o necesitate pentru cetățenii din zonă”. Identică este situația pe care v-o semnalez astăzi și în dreptul căreia sper să hotărâți similar, prin menținerea transportului feroviar ruta Târgoviște – Pietroșița.
Solicit răspuns scris.
Comentarii recente