În contextul prezentării și punerii în dezbatere publică a variantei actualizate a Strategiei de dezvoltare a județului Dâmbovița, eveniment petrecut ieri (vezi AICI), deputatul Ionuț Săvoiu a reluat o mai veche temă de interes: neincluderea județului Dâmbovița pe harta rețelei trans-europene de transport (TEN-T), cu tot cu implicațiile ce derivă de-aici. Zice parlamentarul PSD că eforturile majore în perioada anilor ce vin ar trebui să se concentreze pe modificarea acestei rețele, care, în structura actuală, văduvește grav județul Dâmbovița prin subfinanțarea și amânarea permanentă a marilor proiecte de modernizare pe drumurile naționale din județ
Sunt extraordinar de nemulțumit, m-am exprimat public și am spus-o de nenumărate ori, ba și președintele CJD a adresat această nemulțumire de nenumărate ori factorilor responsabili, de faptul că județul Dâmbovița nu are niciun drum pe rețeaua TEN-T. Și, dacă ne uităm pe hartă, ne dăm seama că ceva lipsește. Este vorba de cele 2 axe centrale ale județului, care, teoretic, ar fi trebuit să fie în rețeaua TEN-T. În acest fel am fi câștigat prioritate și am fi câștigat avans când vorbim de finanțare la proiecte naționale. Nu știu exact, n-am reușit, vă spun sincer, după 2 ani de zile să înțeleg care este mecanismul de actualizare a acestui sistem de axe TEN-T.
Cred că Strategia de dezvoltare a județului trebuie să se focuseze pe acest subiect și ridice, în topul priorităților, modificarea rețelei TEN-T la nivel național. (…) Să ne gândim că vor mai fi finanțări europene și după 2020, să gândim în perspectivă și să schimbăm această realitate de care ne lovim permanent. Noi nu suntem pe harta aia, asta e problema noastră. Și am zis că Strategia de dezvoltare a județului trebuie să prevadă și să adreseze acest subiect: Dâmbovița să fie pe TEN-T din România. Și vă spun eu, nu suntem acolo pentru că nu s-a luat în considerare gradul de urbanizare a zonei Târgoviște. Uitați-vă în orice listă, Târgoviște, pe nedrept, nu intră în primele 20 de municipii ale României.
Ziceam mai sus că tema rețelei de rute trans-europene e o preocupare mai veche a lui Săvoiu. În primăvara lui 2013, deputatul critica în termeni duri Partidul Democrat Liberal și pe liderii săi locali pentru lipsa de reacție pe acest subiect:
În primăvara anului 2012, în contextul revizuirii liniilor directoare TEN-T, România și-a extins rețeaua cu 4 noi trasee. Totul se întâmpla în mandatul Guvernului PDL, al premierului Mihai Răzvan Ungureanu, titularul Ministerului Transporturilor fiind Alexandru Nazare (PDL). În contextul de atunci, a rămas cunoscut scandalul creat de fostul președinte al CJ Cluj, Alin Tișe (PDL), care i-a cerut demisia colegului Nazare pentru că „și-a permis” să lase Clujul în afara TEN-T.
Cel puțin o astfel de reacție mi-ar fi plăcut să aud din partea celor care, la momentul respectiv, conduceau politic și administrativ județul Dâmbovița. Din păcate, a lipsit orice gest de indignare, protest sau nemulțumire (fie ea și la nivel declarativ) față de neincluderea județului, a municipiului Târgoviște ca punct esențial în rețeaua de transport european. Să fim prezenți pe această hartă ar fi însemnat alocarea cu prioritate a fondurilor destinate investițiilor pe zona de drumuri naționale!
Onoare muncii!
Comentarii recente