Suntem în plină campanie pentru alegerile prezidențiale și parlamentare și, la nivel de prime-time, subiectele aduse în văzul și auzul publicului aproape că nu mai au legătură cu profilul alegerilor. Am făcut o selecție rapidă a „știrilor” care s-au impus în ultimele două luni de zile și ele reflectă cât de superficială a devenit dezbaterea publică: promovarea agresivă a cărții unui candidat, pe care nimeni nu a văzut-o, diploma de BAC a unui candidat sau notele din liceu, ferme de troli sau ce femeie locuiește într-o anumită vilă. Toate sunt dublate de acuzații, deseori isterice, între competitori, care maculează subiecte cu adevărat importante legate de economie, educație, sănătate, politică externă.
L-am întrebat pe senatorul PSD Dâmbovița, Titus Corlățean, despre acest nivel al prestației politice din spațiul public și dacă mediocritatea subiectelor este legată de cea a candidaților:
„Întrebarea este legitimă din punctul de vedere al interesului public. Problema e că trăim într-o Românie în care n-am făcut pasul decisiv – și e o vină comună – la nivelul culturii democratice de a face, inclusiv în campanie electorală, distincție între temele cu adevărat importante pentru cetățeni și temele subsecvente, care adaugă sare și piper, culoare și care interesează, tabloid-ic vorbind, pe unii, dar nu rezolvă probleme.
Noi încercăm să promovăm un mesaj foarte solid legat de perspectivele și viitorul României și al românilor. Și președintele Marcel Ciolacu a venit cu această viziune prezidențială pentru viitorul României, care este bine conexată cu un program de guvernare. N-am prea văzut, la modul foarte serios, la alți competitori politici. Faptul că primești întrebări din partea colegilor jurnaliști pe astfel de teme – oamenii sunt puși în situația să răspundă.
Doar că strategiile de campanie sunt diferite. Unii au preferat o faimoasă campanie de teasing la nivel național, timp de luni de zile, cu bani foarte mulți, care urmărea, de fapt, nu promovarea unei cărți, ci promovarea notorietății unui candidat, să afle lumea de existența acelui candidat. (…) Aia a fost strategia lor de campanie, nu credem că este una câștigătoare. Oamenii sunt interesați ce fel de taxe și impozite vor plăti, care este locul de muncă, ce salarizare vor avea, accesul la sănătate, educație. Asta e ce propunem noi, la nivelul PSD”.
Onoare muncii!
Comentarii recente