Aflat în vizită de lucru în județul Dâmbovița, Dan Șova a vorbit și despre două dintre cele mai importante proiecte de infrastrcutură ale județului: DN 7 Bâldana – Titu și DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia.
Fonduri europene pentru Bâldana – Titu
În primul caz, lucrurile au intrat pe un traseu pozitiv, de unde nu se mai pot întoarce. La sfârșitul anului trecut, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai obiectivului, cu tot cu lărgire la 4 benzi. Mai departe, zice ministrul Transporturilor:
Astăzi, pot să vă spun cu certitudine, în urma discuțiilor pe care le-am avut, că Bâldana – Titu este băgat pe fonduri europene de dezvoltare regională. (…) Anul acesta vom începe. Avem o alocare de 1.200.000 euro anul ăsta pentru Bâldana – Titu, luând în considerare că, cu procedura și contestațiile care, în mod natural, vor urma, nu vom apuca să dăm decât avansul la lucrare până la sfârșitul anului.
IMPORTANT: În Memorandumul privind Strategia de absorbție a fondurilor europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), există o listă cu 12 proiecte de drumuri naționale și centuri ocolitoare care vor putea beneficia de finanțare europeană nerambursabilă. Între acestea, figurează la poziția nr. 9 și DN 7 Bâldana – Titu, cu o valoare estimată a contractului de lucrări de 59.584.000 euro.
Bâldana – Târgoviște – Sinaia intră la finanțare anul viitor
Cât privește Drumul Național 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, și aici se mișcă lucrurile, în sensul în care Șova își asuma finanțarea proiectului de lărgire la 4 benzi de anul viitor. La acest moment se refac hârtiile proiectului, cu tot cu studiu de fezabilitate și indicatori pentru lărgire la 4 benzi de circulație:
De asemenea, vă pot spune că, la DN 71 Bâldana – Târgoviște – Sinaia, avem o refacere de studiu de fezabilitate, care se află în curs și avem noua hotărâre de guvern, cu indicatori noi, la 4 benzi de circulație și o nouă licitație pentru executarea de lucrări, de care ne ocupăm până la sfârșitul anului. (…) Îl băgăm la finanțare anul viitor. Anul acesta refacem SF-ul, refacem indicatorii economici pentru lărgire la 4 benzi. SF-ul, din păcate, trebuie refăcut pentru că a fost făcut în birou, pe genunchi și nu mai corespunde cu noile condiții care se impun.
Onoare muncii!
Comentarii recente