Are balta pește

ÎNTREBĂRI publice către Camera de Comerț și Industrie Dâmbovița (scrisoare de la cititori)

O scrisoare deschisă cu mai multe întrebări adresate public în direcția Camerei de Comerț și Industrie Dâmbovița a sosit pe adresa mai multor redacții locale de presă. Expeditorul spune că l-a încurajat, în acțiunea sa, demersul comun al mai multor publicaţii din judeţul Dâmboviţa, menit să-i determine pe şefii de instituţii publice să respecte legea şi să comunice transparent cu jurnaliştii şi cu cetăţenii.

„Văzând demersul dumneavoastră de zilele trecute, privind atitudinea şefilor instituţiilor publice din Dâmboviţa faţă de presă şi faţă de noi, toţi, vin cu această scrisoare deaschisă, trimisă cu încredere că o să abordaţi problema şi o să faceţi ceva! Ca simplu locuitor al judeţului Dâmboviţa vin cu o listă de întrebări de bun simţ la care aş vrea un răspuns argumentat şi poate dumneavoastră, presa, puteţi afla mai multe.

1. Ce face Camera de Comert Dambovita concret pentru mediul de afaceri local si pentru firmele care cotizeaza? Fara legatura cu acel eveniment anual fara o valoare anume, acel Top al firmelor – ne referim la masuri concrete. Evenimente, lucruri concrete, palpabile, actuale, ancorate in concret.

2. Cum si unde aflam mai multe despre proiectele cu finantare europeana implementate de Camera de Comert Dambovita? Pe site sunt doar niste informari generale, in treacat si atat. Proiectele respective nu au site-uri sau le au doar sa fie facute, nu au vizibilitate. Cum ajunge informatia catre toti cei (adica noi, cei multi) care dorim sa aflam ce poate sa ofere acel proiect cu bani europeni pentru noi? Ati auzit vreodata campanii locale la radio/tv/facebook/etc. legat de activitatea de finantare start-up pe proiectul implementat de acestia? Unde este lista castigatorilor, ce oameni se regasesc pe listă (ar fi interesant de vazut ce nume se afla in acele liste) si cum au aflat acei oameni de proiect, iar altii, multi, nu au aflat?

http://www.ccidb.ro/sectiuni/finantarihttps://www.facebook.com/Camera-De-Comert-Dambovita-545503472313082/ – Aşa se comunica cu publicul, fie ca vorbim de mediul de afaceri, fie ca vorbim de cetateni pur si simplu care vor sa afle informatii care ii privesc direct (daca vorbim de bani multi din fonduri europene)? 270 persoane care urmaresc?

https://www.startupsudmuntenia.ro/concurs/ – nicaieri nu se gaseste lista cu cei care au castigat finantare – oricum apesi ea nu este disponibila, te trimite din fereastra in fereastra? cum s-a desfasurat promovarea pe acest proiect, astfel incat toata lumea sa aiba acces la informatie si sa se poate inscrie daca doreste? Cum s-a asigurat egalitatea de sanse de catre echipa proiectului platita din bani europeni si mai ales cine sunt acei experti care lucreaza pe aceste proiecte?

Un alt exemplu: aceasta este pagina de facebook (principalul mijloc de comunicare in online in prezent) a proiectului: sunt 30 de urmaritori in acest moment (18 decembrie 2019) – adica este facuta, dar informatia a ajuns la cine anume din moment ce proiectul s-a adresat sutelor de oameni! https://www.facebook.com/Start-Up-Sud-Muntenia-152874335548943/

3. Cine sunt acesti oameni care ne asigura noua niste servicii, atat pe partea de firme, dar mai ales din fonduri europene (deci bani publici) ca si experti?

4. http://www.ccidb.ro/contact este lista actuala? Nu ar fi normal ca echipele de proiect sa fie transparente? Asa cum se procedeaza pe proiectele care implementeaza acest gen de finantari? Ştim cine este managerul de proiect pe acest mare proiect care a oferit finantari pentru start-up?

5. Ce se stie concret de alte proiecte pe bani europeni in asociere cu alte societati sau institutii (Universitatea Valahia si altii)? Unde sunt ele publice, cum se face concret informarea persoanelor pentru care sunt facute aceste proiecte, cum se transmit informatiile de interes general pentru noi cei multi? Noua ni se adreseaza aceste proiecte cu actiuni concrete! Si este normal sa ne intrebam daca aceste proiecte sunt pentru publicul larg, de ce nu se cunosc informatii si avem impresia ca sunt cu circuit inchis? Pe puncte, cati oameni au avut acces la aceste campanii de promovare pe niste proiecte destinate noua? La nivel de Dambovita nu am stiut absolut nimic legat de acest proiect pana de curand.

Întrebari normale, de bun simt, care ar trebui sa ne intereseze pe toti, fiind vorba de fonduri europene. Ca o concluzie: de ce nu suntem informati daca pentru asta se primesc bani, sa fim informati corect si transparent? Ar fi oportun ca dumneavoastră, presa, sa va implicati mult mai mult in ceea ce priveste proiectele implementate local din fonduri europene – sa nu uitam ca sunt bani publici. Sa existe liste si comunicari cu ce tipuri de proiecte se desfasoara pentru resurse umane si nu doar”.

Semnat: Un cetăţean, printre cei mulţi, care are încă încredere în presă şi în lucrul bine făcut.

Comentarii

comentarii

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Reclama ta aici
gusto giusto2 copy
supercom 2

Arhiva